Alla inlägg den 28 januari 2009

Av just-me - 28 januari 2009 19:42

jag har alltid varit lite fundersam över det här med att man tar ut vård av barn.

När barnet har fyllt 12 år så får man inte Vabba längre :S

Bara i särskilda fall..

Nu är det så att min dotter har fått inflensan å jag måste jobba imorgon....

För jag får inte ta ut Vab för henne eftersom hon är för "gammal"

Men vem är det som bestämmer åldern på att man klarar sig själv när an är sjuk....Jo visst vet jag att det är en lag som är så...

Men ändå jag tycker inte att min dotter är så pass stor så att hon klarar av att va själv när hon är sjuk...

Det är kanske jag som är en hönsmamma men ändå de är ju så små när de är sjuka...


Även jag blir ju mamma sjuk när jag är sjuk :S


Men men vi får se va som händer ikväll...får hon hög feber då kan jag inte jobba tycker jag..men är hon bara snuvig så visst kan jag jobba då fast det kommer att kännas jobbigt när man vet att de är hemma å får klara sig själva...


Jag tycker att det borde vara en 16-års gräns på det..


Ha en trevlig kväll..

Ovido - Quiz & Flashcards