Alla inlägg den 15 januari 2009

Av just-me - 15 januari 2009 15:36

Idag så skulle jag handla å jag kunde ju inte lämna valpen hemma så hon fick bli med i bilen :(

Hon blir ju så åksjuk....

Men  det gick bra å hon låg i skuffen, jag har en kombi, var jätteduktig.

Sen när jga var nere på mitt gammla jobb så erbjöd chefen mig att jobba lördagar....

okej det är ju ett jobb.....MEN vet ni att är man arbetslös å jobbar 3,5 tim på lördag så dras det 5 dgr av mina 75 dgar å då berättade min handläggare på akassan att då får jag jobba så i 15 v....

Ok va  ska jag göra sen då????

Jo säga upp mig å då slipper man avstägning för det är inte mitt fel utan reglerna är så...

Ursäkta men vem fan har kommit på detta.....

Är det inte bättre att man jobbar så länge jag har jobb än att säga upp mig å inte få några egna pengar utan bara akassa????!!!!


Det är ju helt vrickat detta system.....


Det var en artikel om detta i aftonbladet i veckan om en tjej som fick säga upp sig,, det är ju förjävligt att man inte kan få behålla jobbet, nu stämplar hon å inte blir det bättre för sveriges ekonomi...

HALLÅ..... Vem är det som kan va så tokig som tror att detta ska hålla.....


Nu när jag ringde till akassan så tycker jag synd om de som sitter där för det är ju inte deras fel men visst blir man lite sur när man inte får nån hjälp av dessa för de måste ju följa reglerna å det förstår man ju...


Ja int vet ja men no tror ja att det skull bli bättre om man fick jobba å stämpla upp istället för attbar stämpla....

Men va vet ja ja är ju ingen politiker...


Ovido - Quiz & Flashcards