Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av just-me - 14 oktober 2008 16:31


det är många som hjälper till att stöda å köpa det rosa bandet å det tycker jag är bra för i dag får var å varannnan cancer, jag tycker det är lite otäckt faktiskt att det finns så många som får det.

En av mina bästa vänner fick det för ca: 3 år sen, de hade köpt en sommarstuga som de renoverade å skulle bo i för resten av livet, men så fick hon cancer i bröstet, hon strålades å de opererade bort det å idag är hon frisk ifrån denna sjukdom men som sagt var man vet aldrig när å var å vem det är som drabbas av denna fruktansvära sjukdom.

Jag har köpt detta band varje år å även det blåa.

Förra året så köpte jag ett hårt i metall på guldfyna å det var jättefint.


Vab

Av just-me - 14 oktober 2008 16:25

Jaha då var det dags för röntgningen av min dotters revben sen hon ramlade.

Vi var in å de röntgade henne sen så sa han att jag skickar dessa till hennes läkare.

Tack å hej....

Hmmmm Okej då var det bara att åka hem igen då, fast först så åt vi raggmunk med fläsk på en restaurang...

Sen så kom vi på att vi skulle färga håret!!!!!

Mitt vart väll så där men min dotter sköljer sitt nu så vi får väll se hur vi ser när det torkar :D

Av just-me - 14 oktober 2008 16:18

min dotter går i en klass som har några väldigt stökiga barn....

Hon kommer hem å berättar massor av saker som har hänt i skolan å det är bråk å tjafs varje dag på denna skola,.....Men skolstyrelsen anser inte att det finns pengar till att sätta in en resurs lärare!!!???

Det är en lärar med 23 barn å många tänker att va är det det är ju inget med så lite barn kanske....Men på denna skola finns inga andra vuxna utan det är bara klasslärarna som finns, så händer det nåt va ska läraren göra???

Lämna de andra barnen å lösa konflikten eller   låta bråket vara????

Ja man kan se detta från många olika sidor........

Men i alla fall för 2 veckor sen kom min dotter hem å hade bråkat å det hade blivit slagsmål...Jag blev så upprörd att jag ringde både till läraren å rektorn men tyvärr så kunde inte dem hjälpa....

Jag ringde då till skolchefen å sa att jag skulle skriva ett mail till han å det gjorde jag å jag skrev hur jag tyckte att skolstyrelsen hade betett sig mot denna skola å nu fick det va nog....gjorde de inget åt detta eller hade inte pengar så förklarade jag att jag skulle gå vidare till skolverket....För inget barn ska känna sig otrygg på en skola....

3 dagar efter så hade det kommit en resurs lärare till klassen,,,,,

Ovido - Quiz & Flashcards