Alla inlägg under juni 2009

Av just-me - 10 juni 2009 17:01

Ja snart ska min dotter åka uppåt till sin mormor å morfar å alla mostrar å kusiner osv.......

Det är om 3 dgr som hon ska ta tåget själv...

det va tänkt att hon skulle byta själv men min lilla syster ska möta upp henne......


Idag har jag planterat 350 st blomlådor på jobbet :S

jag kan lova att jag tänker ICKE plantera en ända blomma på väldigt väldigt länge.......

Jag är så less att plantera blommor så jag tror jag spyyyyyyrrrr.....

men annars så är det trevligt att jobba med ett intresse som man har....

fast man behöver kanske inte nöta allt på samma dag.....



 

Min syster son som bor uppåt landet....

Världens mysigaste kille....

Av just-me - 6 juni 2009 18:27

Trevlig nationaldag på er allihopa...

Själv brukar jag inte fira den men idag har jag inge val när barnen ska sälja fika där för deras skolklass...

Av just-me - 5 juni 2009 13:55

Så har även denna arbetsvecka gått....

Tänk va tiden går fort...

Om 1 vecka slutar barnen i skolan å en av dem ska åka till mormor å morfar redan på lördag nästa vecka....


Igår va vi ute i skogen till barnen på deras hajk :D

Vi spelade bushboll ;P

Å herregud säger jag bara....

Det va jättekul men skitsvårt.....

Man spelar alltså brännboll i skogen....

Ni kan ju gissa hur bra det gick...


Sen grillade vi korv å marsmallows " Mums"


Nä nu ska jag hämta de små vilddjuren från skogen....

Av just-me - 3 juni 2009 17:55

Ja inte jag då..

utan mina barn ska på det imorgon med skolan...

Jag hoppas de får fint väder.....

Här har det haglat idag de va storasom tuggummi bollar....


Men imorgon ska de iväg å vandra först mellan 1,2-1,4 mil sen ska vi föräldrar komma på kvällen å grilla med dem...

Sen på fredag ska de gå lika långt igen....

Ska komma ihåg att packa ner plåster ifall de får skavsår....


Sen så kommer dem hem på fredag...

På lördag ska vi stå å sälja fika för deras klass på nationaldagen...

Det är fullt upp som vanligt...


Ska gå ut å hjälpa till med hemveden nu :(

Av just-me - 1 juni 2009 18:25

Igår va vi ju till stan å shoppade avslutningskläder åt barnen...

Vi fann kläder som vi var nöjda med allihopa...

Men när vi kom ut till bilen å startade den så stod värmen på 28 grader i skuggan....

Jag kan lova att det va varmt...


Sen när vi kom hem tog vi med vovven på en promenad med lite bad å svalkning...

När jag satt på kanten å tittade på barnen å vovven som badade kände jag att jag hade nåt på mig.....

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHH


Jag lovar att jag skrek högt......jättehögt........

Men jag såg aldrig va det va....

Barnen kom springande å frågade va det va.....

Jag bara pekade.....

de tittade å skrattade åt mig....

Det va en fladdermus.....

Jag har aldrig sett en sån nångång på så näääääärrrrraaa håll...

Huvva va läskkigt...


Ovido - Quiz & Flashcards