Alla inlägg den 15 juni 2009

Av just-me - 15 juni 2009 18:54

Egentligen så har jag inte tid med detta...

Men jag skulle fylla på min mp3 så då tänkte jag bara skriva ett litet inlägg....

I Lördags så skulle jag skjutsa mitt barn till tåget för hon skulle till mormor å morfar....

När vi närmade oss byn som tåget skulle gå ifrån så kändes det som jag hade fått punktering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag stannade bilen å gick ut å tittade,,,både jag å min syster son....

Men icke....Ingen punktering....


Jag körde min dotter till stationen å när hon klivit på tåget så ringde jag min sambo......

Jag förklarade attdet vibrerade i däcket men inte om jag svängde vänster....

Så han sa att:

-Kör tills det rasar för jag kan inge gö nu....

-Okej sa jag....

-Ja vi får titta på det när du kommer hem...


Så vi började vår färd hemåt som är ca:3 mil.....

Men efter en stund så kändes det som om jag hade en helikopter i bilen å den darrade nu även i ratten :S

Vi stannade å kände på däcken å tittade under bilen men inget....


Sen efter ca: 2 km så känner jag hela bilen hur den lägger sig fram å hur den bara glider på nåt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

När jag kliver ur bilen ser jag hela vänstra framskärm hur den är böjd helt å hållet.....

Va fan tänker jag å precis då säger min systerson...

-Titta där ligger däcket moster....


Jag hade tappat däcket :S


Så det va ju bara ringa hem å be om assistans....

Allt gick bra å vi va kvar på vägen å ingen gjorde illa sig....

Men det är då så typiskt att det ska va JAG jämt.....


Jag har kört sönder varenda bil vi haft på dessa 9 år som jag haft körkortet på.....

Jag ska tamifan skaffa en cykel eller kollektivt är väll kanske bäst....

Ovido - Quiz & Flashcards