Alla inlägg under november 2008

Av just-me - 19 november 2008 15:43

Va iväg med jäntan min idag till dr för att titta på hennes mage hon har haft problem med denna sen hon va ca: 6 år.

Hon fick medecin å de tog massa prover på henne å hon va sååå duktig å tog blodprover i armen utan bedövningssalva...

Sen efter det så gick vi på en pizzeria å åt lunch.

Vi sla höra av oss om hennes prover om 2 veckor så jag hoppas att jag kommer ihåg detta :S


Sen när vi skulle åka hem så började det att snöa å den har lagt sig men det är inte mycket men det är vitt på backen i alla fall. 

Å det är kallt det är - 2 grader ...

Men tänk va lite snö kan göra för att få lite julstämning...

I alla fall för mig.


Jag kan inte förstå varför jag inte får nåt gjort hemma när jag inte jobbar...

Jag har varit ledig nu i 2 dgr förrutom idag men vi va hos dr hela dagen.

Och jag får inget gjort jag skulle städa, plugga, baka m.m.m.m.m.m

men jag har inte gjort nåt av allt detta...

Hmmm det är tur att jag inte är arbetslös för hur skulle då mitt hem se ut :D


Nä nu ska jag gå ut å ge fåglarna mat innan jag glömmer bort det igen..


Ha en trevlig kväll...

Av just-me - 19 november 2008 15:30

Jag undrar hur vissa människor bara kan klanka ner på andra å tro att allt de gör är rätt å att alla andra bara gör fel!!!????

Jag har hamnat i en situation eller det är inte bara jag utan även andra av mina nära å kära....

I denna situation så är det en person som bara skriver/skriker å ja allt om att denna person har inte gjort nåt fel utan det är alla andra!!!???

Sen dessa människor som har sympati med denna å bara lyssnar på dennes version....Men finns det inte oftast två sidor??!!

Men jag har valt att inte säga nåt om detta hur denna person håller på men nu blev jag så j...a less för nån gång så måste botten va nådd....

Men tydligen så väljer många människor att lyssna å tycka synd om folk som kan inbilla å säga va som helst när man bara får höra den ena sidan av berättelsen. Och visst även jag skulle tro på en sån här människa om jag inte visste nåt om han/hon å det låter så bra i mina öron men jag brukar inte dömma andra förrän jag har träffat de själv..


Okej jag kanske inte är guds bästa barn kan jag garantera men allt är väll inte bara mitt fel å va jag vet så i detta fall så är jag 95 % oskyldig för jag har verkligen tagit avstånd från dessa människor men ändå så släpper de inte taget om en annan som inte vill ha kontakt mera....Även dessa människor vill inte ha kontakt med mig m fl. men verför inte ge sig då??!!


Det jag undrar är bara vad tror dessa människor att de ska åstakomma????!!

Jag har ingen aning men eftersom man inte kan släppa taget å man vill inte ha nåt med varann att göra så förstår jag inte poängen riktigt....

Det är med sorg som jag har släppt taget om dessa människor men jag måste det för vissa av de är såna energisugare....



Av just-me - 14 november 2008 21:13

jaha nu har jag lyckats installera sims till min dotter å det funkar :D

Jag fick lov att ringa min lilla syster å fråga....Hon är en sims fantast...

Felet jag gjorde var att jag hade för bråttom så datorn fick inte ladda färdigt :S

Men jag trodde ju att det skulle gå fort =O


Idag har vi varit till stor stan för att titta på golv för min smabo har kommit på att vi ska renovera vårat vardagsrum...

Å när han får för sig nåt sånt så brukar det ske inom en snar framtid,,,,fint när det snart är jul :)


Men det behövs i å för sig, så en dag när jag kommer hem från jobbet får vi se hur det ser ut....

Vi rustade vårat sovrum å hallen för 4 år sen å det kom han på ungafär samma tid som nu men då hann vi färdigt till 1:a advent...

jag är en sån här person som ÄLSKAR allt som har med julen att göra...


Men nu ska jag ta å börja på min uppsats inom psykologin så den blir färdig till jul för det är det ända jag har kvar att göra i Ps A

Sen har jag ju Ps B som jag nyss har fått hem frågor om...


Ha en bra helg...

Av just-me - 13 november 2008 11:57

Jäkla dator eller det är väll inte datorns fel utan spelet ;)

Eller var det personen som satt bakom datorn kanske.....

Jag var ju så glad för att jag lyckats installera sims men det funkar ju INTE!!!!!!

f.n va less jag blir på detta, tur att mna inte jobbar med nåt sånt för då hade jag fått hjärnsnurr totalt...

Igår jobbade jag men vart hemskickade p.ga att jag skulle vila upp mig till nästa vecka när vi drar igång julborden.

Har fått mitt schema 9-16 tis-sön...fy men annars får jag inte ihop det till en hel tid. Å jag vill ju ha pengrna så det går nog bra, det är ju bara i 4 veckor. 

Av just-me - 11 november 2008 11:02

Ibland undrar jag om jag riktigt har insett att dygnet bara har 24 timmar.

Å jag är en sån människa som måste sova minst 7 timmar per natt annars är jag inge trevlig :(

Men nu är det så att jag pluggar å jag har ju fått hem matrialet å jag ska säga att det var ingen lek.....

Jag skulle behöva skriva en uppsats oxå som inte funkar riktigt....

Jag vet inte hur jag ska få detta att gå ihop när man bara är hemma mellan 18-07.

Ja ja man får ta helgerna för än så är jag ledig denna å nästa sen jobbar jag ända fram till jul om inte mitt schema blir ändrat...


Deringde från mitt andra jobb som jag hade i 6 mån å ville höra om jag skulle bli med på julbord...

Visst sa jag inga problem, fast jag vet inte om jag äter n¨t när jag ska jobba som kock på ett julbord i 1 mån..

Men jag kan dricka desto mer....


Skojade men det är roligt att få se hur andra har sianjulbord å va det fins på dessa, kanske får nån ny idé.

Av just-me - 11 november 2008 10:53

Jag har nog kommit på att jag är nog så oteknisk som någon kan bli...

Min dotter fick en bärbar dator i förtidig julklapp å igr när jag var som mest hängig p hin hade ont i magen då skulle vi installera sims på hennes dator å det funkade icke......

Vet inte hur många ggr jag prövade :S

Men så idag tänkte jag testa å vips läser man instruktionerna så brukar det alltid gå bättre....Så nu när hon kommer från skolan lär hon bli rådlös över att jag ordnat det...

Av just-me - 10 november 2008 15:27

Igår så var det farsdag å vi firar alltid mor å fars dag i våran släkt...

Men i lördags morse sa jag till min sambo att ska vi fira dig idag för jag är inge pigg...

Okej sa han vi åker till staden som ligger 13 mil härifrån....där bokade vi in oss på ett hotell med båda barnen sen va vi å shoppade på köpcentrumet.

Köpte en julklapp till min dotter å sen en bh för 99 kr till mig som var jättebekväm att jobba i.

Sen på kvällen åt vi middag på restaurang å bara myste, det va nödvändigt att bara få åka bort å njuta av varann...

Men det tog på mina krafter så igår när vi kom hem så var det soffläget för mig...

Men va gör väll det när vi redan hade haft det mysigt...

Av just-me - 10 november 2008 14:53

Jaha då var det dags för denna trevliga höst influensa igen då!!!

Trodde jag.......

Ifredags så blev jag jättedålig med feber å yr å ont i halsen.....Ok tänkte jag det är influensan som har brutit ut..

Jag har varit snorig ett år snart å sen har jag varit förkyld i ett halv år ungefär,,,,I augusti var jag i väg till läkaren men fick bara bricanyl för förkylnings astma så OKEJ!!!!

Men det blev inge bättre å idag hade jag så fruktansvärt ont i vänstra sidan av huvudet så jag kunde inte göra nåt....

Så jag ringde till doktorn å gissa vad jag hade ??!!

Bihålsinflamation och öroninflamation så jag fick pencellin nu så nu j..ar ska jag bli frisk...

För jag kan säga att kroppen min orkar snart inge längre med att vara så här förkyld å hängig...


Ovido - Quiz & Flashcards