Alla inlägg den 1 september 2009

Av just-me - 1 september 2009 17:08

Jag måste berätta en rolig grej som heände idag =D

Jag har en inneboende hos mig...

Har bott här ett tag å idag bad jag han att han skulle laga mat.

-Okej sa han...va då????

Pärmos å varmkorv...

du får göra pärmos...

Okej....


När jag kom hem så stod min matberedare framme????!!!

Jaha sa jag va har du gjort med den???

-Jooo jag har gjort pärmos...denna färg blev det....

det va alldeles ljusrosa :S


Okej men du skulle använda elvispen...

-Jaha jag prövade denna....så höll han upp min mixer =D

men det gick inge bra med den....


Nä sa jag ja förstår det.....


Men han hade hällt i för mycket mjölk så han hade kastat den men skalat ny potatis....


Så jag satte på potatisen på plattan....

då tittade han på mig å sa

-va gör du????

Ja jag kokar potatisen...

-jaha det gjorde inte jaa....


ja så kan det va...

jag ska nog va glad att det blev för mycket mjölk i hans pärmos =S


Tänk å äta pärmos med okokt potatis :(

Men hade han gjort det var vi nog tvungen å smaka,,,men sim sagt va den va ju kastad....

Ovido - Quiz & Flashcards